فرزند کلاس اوّل من

ویژه اولیای دانش آموزان کلاس اوّل ـ استان قم

فرزند کلاس اوّل من

ویژه اولیای دانش آموزان کلاس اوّل ـ استان قم

خصوصیات کودکان هفت ساله

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

خصوصیات جسمانی - حرکتی :
  • سرعت رشد نسبت به مراحل قبل و بعد از آن کمتر است .
  • از جوش و خروش و سبکسری های کودکی کاسته می شود .
  • نقاشی های ابتکاری کمتر دیده می شود .
  • فعالیت های کودکان شباهت زیادی به یکدیگر دارد .
  • اشیاء مورد علاقه خود را بزرگتر نقاشی می کند .
  • به بازی های پر جنب و جوش علاقه زیادی دارد .
  • آموزش خط با حروف کتابی را یاد می گیرد .
  • سعی می کند از روی مدل های مشهود و مورد علاقه اش نقاشی کند .
 
خصوصیات عقلی - ذهنی :
  • به تدریج می فهمد که تمام تغییر شکل های ظاهری با تغییر مقدار و اندازه همراه نیست .
  • می تواند جنبه ها یا ابعاد مختلف یک موقعیت را به هم ارتباط دهد .
  • رفتار گویایی تا حدودی به بزرگسالان شباهت دارد .
  • مقاومت او در برابر تلقین کم است .
  • نام اشیایی را که می بیند می آموزد .
  • فراوانی تجربیات عینی به سازماندهی افکار او کمک می کند .
  • فراوانی و تعمیم مفاهیم کودک بر اساس برخورد مستقیم او با اشیاء است .
  • با آشنایی به خواندن و نوشتن و حساب کردن به مفاهیم مختلف دست می یابد .
  • وارد کردن او به حفظ سنوات در درس تاریخ کمکی به رشد فکری او نمی کند .
  • از درک قوانین علوم تجربی عاجز است .
  • قادر است اشیاء را به اندازه کوچک بزرگ و متوسط طبقه بندی کند .
  • برای او گل حیوان و عروسک بیش از هر چیز جالب است .
  • انواع حافظه سمعی و بصری و جرکتی در او ÷دیدار می شود .
 
خصوصیات عاطفی :
  • انفعالات عاطفی را از بزرگسالان تقلید می کند .
  • نسبت به سنین گذشته متانت و وقار بیشتری ÷یدا می کند .
  • عواطف رنج آور و خوشحال کننده در تحریک عواطف او تاثیر دارد .
  • حالات هیجانی و خشم کوتاه مدت است و بیش از چند دقیقه طول نمی کشد .
  • در برابر خشم و ترس واکنش های او جنبه بدنی و حرکتی دارد .
  • متارکه پدر و مادر و یا مرگ آنها تعادل عاطفی او را به هم می زند .
  • امنیت خاطر و نداشتن اضطراب از احتیاجات ضروری این دوره است .
  • در این مرحله بیش از مراحل گذشته از روابط عاطفی خانواده متاثر می شود .
  • از دست دادن تملک مادی در او ایجاد خشم می کند .
 
خصوصیات اجتماعی :
  • روابط اجتماعی وسیعتر و شدیدتر از مرحله قبل است .
  • به استثنای والدین و معلمین دوستان نزدیک نقش مهمی در اجتماعی کردن او دارند .
  • در بازی جنسیت همبازی را در نظر نمی گیرد .
  • در انتخاب دوست شواهد ظاهری را ملاک قرار می دهد .
  • وابستگی کودک به مادر کم می شود .
  • شخصیت او در تماس با دیگران تغییر شکل می یابد .
  • خطوط اصلی شخصیت او در این دوره کم و بیش نمایان است .
  • کودکی که از محبت والدین محروم مانده است در این دوره معمولا دچار ناسازگاری رفتاری می شود .
  • نزاع ها بیشتر برای اثبات وجود است و ریشه دیگری ندارد .

  • روابط اجتماعی او با تعداد کمی از کودکان برقرار می شود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۵
آقای ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی